Blog/Vlog

Blog/Vlog

 
 

Záróünnepség

Megnyitó

 
 

Interjú Bodnár Gáborral

Roska-előadás

 
 

Az ELTE BTK stábja Bodnár Gábor professzort, az eseményt szervező ELTE BTK Művészetközvetítő és Zenei Intézet igazgatóját kérdezte a holnap induló háromnapos programról.

 

Ismerjétek meg külső helyszíneinket a Művészetközvetítő és Zenei Intézet Facebook-oldalán: facebook.com/music.elte

Eötvös10 Művelődési Ház

INDA Galéria

FISE Galéria

K11 Művészeti és Kulturális Központ

VILTIN Galéria

Walter Rózsi-villa

Április 13-án, csütörtökön 11-kor, a nyitóünnepséget követően kerül sor Igric Balázs, a Roska Tamás Tudományos Előadás szekciónyertesének prezentációjára, a Trefort-kert (Múzeum krt. 4.) A épület Kari Tanácstermében.

Balázs, aki a Pécsi Tudományegyetem doktorandusz hallgatója, a Zeneakadémián trombitaművészként diplomázott, jelenleg zenekari játékos is, valamint a historikus és a barokk trombita szakértője.

"Hazai perspektívák a 17. századi trombitajátékban" című előadására mindenkit szeretettel várunk!

Márkus Liza legutóbb előadó- művészeti tagozat nyertese volt, most elméleti munkával indul.

"Visszatekintve az előző Országos Tudományos Diákköri Konferencián való szereplésemre azt mondhatom, hogy ezen az eseményen tudtam leginkább megmutatni elsőként mindazt, ami én vagyok, ugyanis ez az alkalom lehetőséget adott, hogy az életemben két, kiemelten fontos területet ötvözzek: a művészetet és a tudományt. Az pedig, hogy megnyertem a kategóriámat, életre szóló inspirációt, motivációt, tapasztalatot, még nagyobb elhivatottságot, illetve tartást adott.

Az egyetem megkezdése előtt már egy ideje mint énekesnő is tevékenykedtem, illetve a Bartók Béla Konzervatóriumban folytattam két évig jazz-ének tanulmányokat. Ugyanakkor, mindig is érdekeltek a tudomány más területei is, így utam az ELTE-n, a felsőoktatásban folytatódott. Az OTDK versenyzésemre a pandémia alatt került sor, azaz abban az időszakban, amikor zenei tevékenységem kevésbé tudott kibontakozni a világjárvány okozta viszonyok miatt. A Zenei előadás kategóriába való jelentkezés egyértelmű volt, hiszen a tudományos dolgozat benyújtása mellett zenei előadás bemutatásával lehetett nevezni, én pedig mindig kerestem az ilyesfajta interdiszciplinaritást.

A verseny alatt egy nyitott, magas színvonalú, intellektuális közegben találtam magam, ahol nemcsak élményeket szereztem, de számtalan új dolgot tanultam és jó ismerősökkel, kapcsolatokkal gazdagodtam. A légkör korántsem elidegenítő, inkább befogadó és nyitott volt, csak úgy, mint a zsűritagok, akinek a dolgozatomról folytatott eszmecseréjét, majd véleményét, tanácsait öröm volt hallgatni. Az OTDK-ra való felkészülés alatt szembesültem vele először, hogy egy tudományos munka létrehozása milyen energiát, körültekintést és alázatot követel, viszont párhuzamosan mennyi tanulságot, tudást és olyan képességet ad, mely a mai világban elengedhetetlen, például, a kritikai gondolkodás kialakítását. Végigmenni azon az úton, amely a döntőig vezet."
(Márkus Liza)


Szendi Ágoston a legutóbbi OTDK- n a hangszeres tagozat 2021- es nyertese, az alkotás 3. helyezettje, a Reménység Kitűző díjazottja.

"A 2021-es OTDK meghatározó esemény volt számomra, mert a Művészeti és Művészettudományi Szekció Zenei alkotás és Zenei előadás tagozatán is indultam. Előbbiben egy 3. és egy különdíjjal jutalmaztak, utóbbiban 1. helyezést értem el. Végül nekem ítélték a szekció legkiemelkedőbb tudományos eredménye eléréséért járó Reménység Kitűzőt is. Az idáig vezető út azonban igencsak kalandos volt. A következőkben röviden olvashatjátok az élménybeszámolómat.

Először is ez volt az első OTDK-m, ezért egyáltalán nem voltam tisztában a követelményekkel. Olyannyira nem, hogy amikor próbáltam nevezni az intézményi TDK fordulóra, akkor a szervezők válaszleveléből tudtam meg, hogy érvénytelen a nevezésem, mert témavezetőre van szükség. Nagy bajban voltam, mert matekos hallgatóként senkit nem ismertem a Zenei Intézetből. Így hát kissé félve ugyan, de felkértem magát az intézetigazgatót, Bodnár Gábor tanár urat. Szerencsémre elvállalta, és a tapasztalatának köszönhetően több technikai nehézségem innentől már nem akadt.

Annyiban bizonyára mindenkinek rendhagyó volt a 35. OTDK, hogy online került megrendezésre. A legtöbb tagozaton ez nem jelentett különösebb gondot, hiszen a pályamunkát ugyanúgy be lehetett adni, a prezentációkat pedig videóhívásban mutatták be, mint egy online tanórán. Ám egy zenei produkciónál - ahol éppen a hangzásvilág és a színpadi megjelenés lenne a fontos - gondot okozott. Én például főútvonalon lakom, ahol pár percenként megzavarja a csendet egy sziréna, így egy barátom csendesebb szobájában sikerült fölvennem a gitározásomat apám kamerájával. Ez bizonyára árnyalta a mezőnyt, mert volt, aki profi stúdiófelvételt küldött be, de olyan is akadt, aki versenyzongora helyett az otthoni pianínóján játszott zokniban.

Megnyugtatott, hogy akár többször is eljátszhatom a darabokat, de szerencsére nem volt szükség háromnál több felvételre."
Szendi Ágoston

Szentgáli-Tóth Áron a 2019. évi OTDK-n 3. helyezett, a 2021. évi OTDK-n különdíjas lett.

Mi az OTDK?

Az OTDK kihívás, egy új nehézség leküzdése. Általában minden versenyző arra koncentrál, hogy a saját előadása jól sikerüljön, és ez rendben is van. Az a legfontosabb. De emellett érdemes meghallgatni mások előadásait is akár a saját tagozaton belül, akár másokból is. Ez jót tesz a fair play-nek, de tudást, tapasztalatot szerezhetünk mások előadásai által. Úgy hiszem, megéri odaszánni az időt. Én a két évvel ezelőtti online OTDK-n is orgonajátékkal indultam, csakúgy, mint most. Tallózni lehetett az online szekciók között. Nekem akkor volt egy szabad péntek délelőttöm, amit arra használtam, hogy bekapcsolódtam a jazz tagozati ülésbe semleges szemlélőként. Nagyon sok érdekes dolgot hallottam. Ezáltal fölmérhettem azt is, hogy más területeken milyen színvonalon adnak elő a pályázók. Ha már előadtuk a saját munkánkat, lazításnak, levezetésnek is beválik.

Az eddigi két OTDK-mon első, és második helyezett nem voltam, de azt őszintén mondhatom, nagyon élveztem. A kaposvári OTDK számomra nagyon emlékezetes, ugyanis ott estem át a tűzkeresztségen. Még ma is előttem van: két héttel a nevezési határidő lezárulta előtt még eszem ágában sem volt, hogy elinduljak, úgy kellett gyorstalpalón belerázódnom az adminisztrációs nehézségekbe, a kutatás mikéntjébe. Ráadásul csupán hárman indultunk az akkor még Zenei Tanszékről. Ezen az OTDK-n előadóként voltam jelen, de közben az egész OTDK légkörét, lényegét is meg tudtam élni. Több tagozatba bele tudtam hallgatni élőben. Utolsó este a Carmina Burana-t játszották a Kaposvári Művelődési Házban kulturális programként. És bármennyire is hihetetlen egy kis időm még arra is jutott, hogy a városban tegyek egy sétát, nagyon szép Kaposvár!"
Szentgáli-Tóth Áron

2023.03.07.