Horváth Ágnes
DLA egyetemi tanársegéd

Oktatott tárgyak:
- Szolfézs
- Zeneelmélet
- Partitúraolvasás
- Partitúraismeret
- Hangszerismeret
- Záróvizsga-felkészítés
- Vezénylési gyakorlat
- 20. századi zeneelmélet-zenetörténet
Életrajz:
1977-ben, Budapesten születtem, tanulmányaimat az Eötvös Loránd Tudományegyetemen ének-zene – karvezetés szakon, majd a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen ének-zene – karvezetés, zeneelmélet-tanár és egyházzenész-tanár szakon folytattam; itt szereztem doktori fokozatot is, egyházzene alprogramon (2013).
2000 szeptemberétől dolgozom a Zenei Tanszéken, ezt megelőzően a Weiner Leó Zeneművészeti Szakközépiskolában tanítottam zongorát. Disszertációmat a 19. századi magyar zenetörténet témaköréből írtam, „A pesti főtemplom zenei élete a 19. század közepén, Bräuer Ferenc karnagyi működésének tükrében (1839-1871)” címmel. Publikációim rendszeresen jelennek meg magyar és külföldi szaklapokban, rendszeresen tartok előadásokat konferenciákon, kutatásaim eredményeit a Musica Divina Kamarakórus Karnagyaként is bemutatom.
2015 és 2020 között vendégként bekapcsolódtam az ELTE Liturgiatörténeti Kutatócsoportjának (2018-tól Lendület Kutatócsoport, vezetője Dr. Földváry Miklós István).
2019 óta a Zeneakadémia Egyházzene Tanszékének tudományos munkatársa vagyok. Fő kutatási területem a 18-19. századi magyar egyházzene. Elméleti kutatómunkám és oktatói tevékenységem mellett gyakorló zenészként is működöm. 2000 és 2017 között a budapesti Belvárosi templom, 2021 óta pedig a budavári Nagyboldogasszony (Mátyás)-templom continuo-játékosa és énekkari tagja vagyok.
2018-ban részt vettem az új magyar katolikus népénekeskönyv szerkesztésében, a válaszos zsoltárokhoz komponáltam antifónákat gregorián típusdallamok alapján. 2020-ban, a Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszus zenei pályázatán pályaművem különdíjban részesült.
2023-ban elnyertem a Magyar Művészeti Akadémia Ösztöndíját, melynek keretében a az esztergomi bazilika reprezentatív történeti kottatára feltárását, és a mai gyakorlat számára is érdemes zeneművek modern kottagrafikájának elkészítését és újkori bemutató előadását vállaltam.
A 2023. évi OTDK-n a zenei alkotás és előadás kategóriában hallgatóim 1. és 3. helyezést értek el.
2024-ben az ELTE Digitális Oktatásfejlesztési Központ kiírására benyújtott sikeres pályázatomnak köszönhetően elindulhatott intézetünk első kutatócsoportja. Témánk: ELTe-zene: kreatív zenei jógyakorlatok online gyűjtemény, e-book, kurzusok és tanulmánykötet a hallgatói és az oktatói well-being támogatására. Szintén a pályázatnak köszönhetően intézetünk számos műszaki eszközzel (pl. okostáblák), stúdióval és hangszerekkel gazdagodhatott.
2025-ben meghívott szakértőként bekapcsolódtam a Magyar Művészeti Akadémia országos szintű kutatásába, amely a jelenleg működő egyházi kórusokról készít adatbázist, Egyházzenei Atlasz néven.
Szakmai közéleti tevékenységem: A Magyar Egyházzenei Társaság, a Magyar Liszt Társaság és az Országos Magyar Cecília Egyesület tagja, a Musica Divina Kamarakórus alapítója és művészeti vezetője vagyok.
Budaörsön élek, férjem Oberrecht Ádám gimnáziumi tanár és orgonista, gyermekeink: Oberrecht Dániel, Márton és Miklós.